• Főoldal
  • Bemutatkozás
  • Újdonságok / Gondolatok
  • Ékszerek, angyalhívók
  • Kapcsolat
  • Terápiák, kezelések
  • Masszázsok
  • Dimenziók
  • Álom / Álmok
  •  Tisztánlátásról
  • Az 5 elem, mantrák
  • Tiszta Tudat, meditáció
  • Karma, Átok, Ayurvéda
  • Gyakorlatok
  • Ajánlott oldalak
facebook googleplus

© Copyright 2013.
Minden jog fenntartva.

  • A karma útja; Ayurvéda

    Posted : Május 05, 2016

    A karma jelentése
    Átok és pokol
    Ayurvéda
    A belső munka 8 lépése
    Miért nem teszünk a fejlődésünkért? (Kétség és lustaság)




  • „A valós és valótlan elkülönítésének állhatatos gyakorlása előidézi a tudatlanság szertefoszlását.”

    Amikor tudatos vagy, felébredett a Most-ban, akkor a pillanatban élsz. Ha a múltban élsz megteremted a jövőt, így újra karmát termelsz. A Most-ban élve nem termelsz jövőt, tehát karmát sem. Ahogy megélsz minden pillanatot, nincsen múlt, sem képzelődés, remény a jövőről, nincsen aggodalom. könnyebb leszel, szárnyalsz, ragyogsz. A tudatlanság állapotában nehéz vagy. Mind a tested, érzéseid, gondolataid súlyként cipeled magaddal. Amíg a tudat szétszórt és folyton mozgásban van, addig nem tudsz csendet teremteni magadban. Ezért a valós meditációt csak az egyhegyű figyelemmel, koncentrációval lehet elérni. Amikor az elmét csak 1 dologra irányítod, ott túl tudsz lépni rajta.

  • A karma jelentése

    A karma nem egy negatív fogalom, mint ahogy sokan azt társítják hozzá. A karma, maga a szamszara, az egoisztikus világkép teremti meg. Amíg azonosulás történik egy gondolattal, érzéssel, addig van benne én, ezáltal megosztott állapotról van szó, így mindaddig, amíg bármiféle azonosulás történik bármilyen gondolattal, addig karmát termelünk. Függetlenül attól ez mennyire tudatos vagy tudatlan.
    Amikor azt hiszed vagy te és vannak mások, a körülötted lévőket hibáztatod, vagy azt hiszed felébredtél, felemelkedtél, ugyanúgy tudatlanságból azonosulsz és a szamszara kereke forog tovább. Ha tudatosan segítesz valakinek, amit az illető is segítségként él meg, akkor pozitív karmamagokat termelsz. Ha a saját sikereid érdekében tudatosan vagy tudatlanul másokon átgázolsz, megversz, lopsz, ítélkezel; negatív karmamagokat plántálsz. Így nincs olyan, hogy pozitív vagy negatív karma, hiszen egy ember az életében tesz jót és rosszat egyaránt. Ezek aránya az, ami eldönti merre billen jobban a mérleg. Ha sok éven és életen keresztül az önmegismerés, az Igazság keresése volt a legbelsőbb célod, akkor mindn ezzel kapcsolatos tapasztalat, tudás, bölcsesség, képesség megy tovább a következő leszületésed csomagjában, mint pozitív karmamag. Méghozzá azért, mert ezt az Igazság vezérli, ezen alapul. Ugyanakkor a félelmek, hiedelemrendszerek, blokkok, melyek nem lettek felismerve, feloldva, szintén mennek veled tovább, negatív karmamagként, így ezek a megfelelő körülmények között kihajtanak, ezáltal történhet az, hogy mikor minden a legnagyobb rendben zajlik, hirtelen komoly testi betegség vagy betegségek sorozata küld padlóra vagy mindent elveszítesz; mumnkát, kapcsolatot, házat és stb...Ez mind Tükörként jelenik meg az Életben, jelzi mi nem igaz benned, mit nem látsz meg, miben hazudsz magadnak. Így az életed a legnagyobb tanítód, kegyelemből. Segíti a felébredést, de ha nem jó irányból közelíted ezt meg, mély traumaként élheted át, mellyel az egoisztikus világképed még súlyosabb teherként ül a nyakadon.

    A Felébredés az egoisztikus világszemlélet halála. Az én halála, mely többé nem azonosul egyetlen gondolattal és érzéssel sem. Az elme eszköz lesz, de nincs ott, aki ezt használja. Nincs ott, aki azon gondolkodna van e halál és az milyen, felébredett-e vagy nem, elkerüljön-e egy szituációt vagy nem. Ez a lény többé nincs ott, meghalt. Így nem utasít el semmit, senkit, nincs ellenálló és ellenállás sem azzal szemben, ami Van. Ez a halál az, mely által Életté válsz, mely nem mulandó, mert már nincs ott semmi, ami mulandó lenne.

    Mesterem szavaival:

    „Minden létező gondolatunk belevésődik az univerzális anyag magjába, ahol a fizikai világ eredményeként lesz láthatóvá. Van úgy, hogy az okozat közvetlenül következik az ok után, ahogy a víz gyűrűzik a belévetett kő nyomán. Némelykor azonban csak évekkel az indíték után mutatkoznak a kihatások, és nehezebb felismerni az ok s okozat közötti összefüggést. Az évszakok mégis egymás után következnek: tavasz után mindig nyár jön. A jobb lábat mindig a bal után tesszük. Soha nem távozhat el az ember valahova anélkül, hogy valahonnan ne érkezett volna. Minden nap az előző nap, és minden gondolat a megelőző gondolat eredménye, mint ahogy minden élet egy-egy évgyűrű az örök élet koncentrikus körökből növekedő fájában. Minden egyes inkarnációban az ember önmagára kell, hogy találjon, tegyen bármit, menjen bárhová, és gondoljon bármiképpen. Minden egyes élettapasztalat segít az önnön én továbbfejlődésében, abban, hogy az én a lelkét tökéletesebben kifejezhesse.

    Ez a karma törvénye.
    A nevetőknek meg kell tanulniuk a sírást, azért, hogy akik sírnak, megtanulhassanak nevetni. Minden könnyel és minden mosollyal új karmát alakítunk ki jövőnkre, ha közelebb jutunk önmagunkra találásunkhoz. Tapasztalatai mértékében dúsítja a lélek szakadatlanul saját tudatát, amíg aztán egyszer már nem lesz szüksége arra, hogy fizikai testbe inkarnálódjon.

    A lélek folyamatosan a hazafalé vezető utat keresi, és boldogságának mértékét maga határozza meg azzal a bizonyossággal, amivel ezen az úton halad. Bárhová is tart, mindig a hazafalé vezető úton találja magát. Karmikus feladatai képezik térképét, ehhez az úthoz, ami akadályokkal van végig kirakva.

    Ezeket az akadályokat kell legyőzni ahhoz, hogy a lélek a teljesség állapotát elérje, amelyben ismét azonosulhat a tiszta szellemmel.

    Karma a hatások és a visszahatások törvénye. A hatás nem a tett és a visszahatás sem a tett. Például ha valakit megpofozol, akkor nem a pofont fogod visszakapni, hanem azt az érzést, amit kiváltottál a másikból. Ha a másikat indulattal pofozod meg, akkor ez neki fáj a lelkében is, ha pedig egy ájulása után adsz neki egy kijózanító pofont, akkor ettől ő felébred. Ezeket az érzéseket kapod majd vissza valamikor, valahol, valakitől, illetve valamitől. Így aztán ezek a visszahatások átnyúlhatnak az elkövetkező vagy az előző időkre – életekre – is. Az időben azért történhet meg korábban is (ami meglehetősen ritka), mert nem csak folytonosan létezünk az időben. Ezen amúgy ne akadj fenn, elegendő, ha tudod használni a karma törvényeit.

    Ez úgy néz ki, hogy az eddig felhalmozott még meg nem nyilvánult hatásokat bármikor megnyilvánulásra késztetheted. A megnyilvánulásra váró visszahatásokat a földbe elvetett magokhoz szokták hasonlítani: amikor a környezeti hatások (föld, víz, hő, levegő, fény) megfelelővé válnak, akkor kicsírázik az a mag, és akár egy fa is nőhet belőle. A feltételek teljesüléséig viszont ott lapul a földben. A megszületett lények épp így a testükben hordozzák ezeket a karma-csírákat, amik a megfelelő környezeti hatásokra vagy megnyilvánulnak, vagy nem.

    Az indiai bölcsek azt ajánlják, hogy a negatív hatásokra ne reagálj ösztönből, hanem gondolkozz el azon, hogy vajon miért kaptad, mit akar tanítani? Engedd be magadba az érzést és hagyd, hogy átjárjon, megértsd, elfogadd. Ugyanígy járj el a kellemes hatások által kiváltott érzetekkel is. Így nem fogsz ragaszkodni a már megélt jóérzéshez és félni a kellemetlentől, hisz már túl vagy rajtuk..”

  • Átok és pokol

    Többen úgy érzik megvannak átkozva, mert olyan nehéz életszakaszban vannak, hogy másképp nem tudják megmagyarázni. Vannak, akik ugyanebben megerősítik őket (látók, jósok, laikusok), ők ugyanezen a tudatszinten vannak; tehát tőlük ne várj mást.
    A karma terhe súlyos nagyon már, amit cipelsz; legtöbb esetben ezért érzik, hogy átok lehet mögötte. A karmikus csomagot neked kell kidolgozni, feloldani és letenni; így az élet addig fogja a kakiba dugni a fejed, míg Te meg nem látod a poklodat, melyet Te teremtesz magadnak tovább, karma ide vagy oda, de Tőled függ mi lesz azután.

    A poklot benned a kondícionáltságod, (hitrendszereid, mintáid, blokkjaid, neveltetésed, tapasztalataid, önbecsülés probléma, harag, agresszió, hiányérzet, gőg, irigység, vagyis a karma okozza azzal, hogy azonosulsz velük. Mit jelent ez? Eképpen határozod meg magad, a múltad és traumáid nélkül nem vagy senki sem. Ha nem lehetsz győztes, akkor leszel vesztes a sor legvégén, hiszen arról nézve az első vagy! Az egód határoz meg téged, a folyamatos védekezéseid, magyarázkodásaid, történeteid és mások történetei, amit Te abból hiszel annak. A poklot mindezekkel a gondolatokkal, érzésekkel teremted meg magadnak, amin mindenki keresztül megy. Ez az egó, az „én”, mely megismerésén keresztül vezet az út a békéhez, bőséghez, egészséghez, egységhez. Tehát ez nem a te hibád, de ha mindezt tudod, és nem változtatsz semmit, akkor az lesz. A kölcsönvett tudás, amit hallottál, olvastál, beléd neveltek, az üres tudás. Ettől nem leszel jobban, nem laksz jól, nem leszel más, csak továbbra is hazug önmagadhoz. Az igazi tudás egyenlő a bölcsességgel és tapasztalattal. E híján áldozat maradsz.

    Ha mindenben ugyanaz az Egy nyilvánul meg, akkor Ki lehetne Nálad hatalmasabb, erősebb, aki hatással lenne rád oly mértékben, hogy tönkreteszi az életedet, megátkoz téged? Egy vudubaba netán? Egy rosszakaró kívánsága? Néhány pont, amit érdemes megvizsgálnod.

    1. Minden gondolat, mely mögött mély negatív érzelmek vannak, átoknak minősül, akár másfelé, akár befelé megy ez a destruktív energia. De mindig kétirányú, csupán egyik oldala erősebb. Tehát, ha energetikailag megnézzük, (egy tisztánlátó látja), hogy minden rosszkívánság és negatív érzelem átok, elementálok (érzés-gondolat csomagok, amik akár ijesztő állat vagy démonformában is megjelenhetnek), formájában élnek különálló életet, a tudatlanság miatt. Amit más felé küldesz, tudatosan vagy tudatlanul, az mindig visszatér hozzád.

    2. Aki felé megy ez a destruktív energia, akkor kapja meg, ha őmaga is éppen azon a tudatszinten van, mint te. Lehet, hogy általában magasabb tudatossági szinten van, de vannak időszakok és bennünk lévő minták, melyek még sötétben vannak, így más a rezgésszintjük. Aki ezt megkapja, annak dolga van vele, karmikus feladata ezeket felismerni és változtatni. Aki letisztultabb vagy a tudatosság igaz gyakorlója, azon semmiféle átok nem fog, sőt rosszabb esetben az illető azonnal észreveszi a kiküldött csomagot és te triplaszorosan kapod vissza leckeként. Én ezt megtettem, aki ily gusztustalan módon direktbe beleakar nyúlni mások életébe, annak jár a fejbekólintás.

    3. Akik tudatosan átkoznak, rontanak, miként lehetnének Nálad hatalmasabbak? Sem együttérzés, sem szeretet nincs olyankor bennük, akárcsak sok esetben benned sem. Főleg mikor folyamatosan panaszkodsz, viszonyítgatsz, kritizálsz. Ezzel táplálod az irigységet és a gőgöt. Gőgös leszel, mert te legalább azért vagy ott ahol, mert becsületes vagy és őszinte. Az egó előjöhet más sztorival is, mitől vagy jobb. Egyik fél se különb, nem vagy kevesebb a másiknál, így a folyamataid megfigyelésével már kivédheted ezt és megváltozik a nézőpontod.

    4. Amikor ezek az érzések, gondolatok bekapcsolnak, feléled a belső pokol, próbáld meg megfigyelni. Ne menj bele! Mi indította el? Milyen emlék, érzés, félelem, meggyőződés stb. kapcsolt be?

    5. Kik átoklevétellel foglalkoznak tudják-e mit csinálnak? Valóban Látják-e Tiszta Tudattal? Nem hitrendszerrel! Legtöbbjük nem tudja, csak a hitrendszere alapján, ami máris bizonyítja, hogy hasonló tudatszinten van ő is, csupán nagyobb a tapasztalata, tudása; de később rájöhet, hogy ez is csak egy szintje, állomása az Útnak, egy darabkája a kirakósnak, mely igaznak tűnik Ott, de magasabb szemszögből Illúzió. Én is gyakran segítettem másoknak átoklevételben is; de ez nem más, mint Tiszta Teret megteremtve megtisztítani őt minden elképzelhető szinten. Így megteremteni számára a legtermészetesebb, eredendő közeget, ahol feltölteni, gyógyítani lehet sérült részeit, de lehet, a gyógyítást rá bízod és maga az eredendő állapot fogja elvégezni dolgát. Nem baj, ha ő azt hiszi átoklevétel történt. Sok esetben még hasznos is, mert megerősítést nyer, megkönnyebbülést és valóban megtörténik. Többszöri esetnél viszont kénytelen lesz a felülvizsgálatra.

  • Ayurvéda

    Mi az ayurveda valójában?

    Az élet tudománya. Fő alapelve, hogy az embert és az univerzumot az 5 elem alkotja. Tűz, víz, föld, levegő és az éter. Ezek az elemek egyezőek a tibeti filozófia 5 elemével. Valamennyi elem meg- található bennünk és a körülöttünk lévő világban is. Így az emberi tudat is hatással van az 5 elemre, mely idő- járásunkat befolyásolja. Az időjárás az emberi kollektív tudatának tükörképe. Az elemek egyensúlyának felborulása, a diszharmónia következménye a cunami, erdőtűz, földrengés, áradás, a természeti katasztrófák. A Föld ezzel próbál egyensúlyba kerülni és kitisztulni.

    Az emberek egyre növekvő kapzsisága, félelmei a körülötte lévő világtól és a birtoklási vágy, a föld elemhez tartoznak, ennek tükörképe a sok földrengés, földcsuszamlás, cunami.

    Az ember énközpontúsága, uralkodó és harcias természete, félelmei a fizikai fájdalmaktól hozzájárul az erdőtüzekhez, felmelegedéshez, kiszáradáshoz, vulkánok kitöréséhez, stb. Ez a tűz elem egyensúlytalansága.

    A víz a kapcsolatokat is jelképezi. Kapcsolati konfliktusok, szexuális félelmek tükörképe az árvíz, a sok eső vagy a túlzott havazás.

    A békétlenség, harag növekedésével, az elfogadás és feltétel nélküli szeretet hiányával, a tudati sötétséggel előidézzük a levegő elem diszharmóniáját, a tornádókat, pusztító szélviharokat, hurrikánokat, tájfunokat.

    Az ember helytelen kommunikációja, önkifejezéstől való félelme az éter diszharmóniájában nyilvánul meg, mely egyre több elektromos vihart, villámot és ezzel kapcsolatos furcsaságokat okoz.

    Kommunikáció akkor történik, mikor odafigyel az ember arra, aki épp hozzá beszél. FIGYEL és nem pedig azon gondolkodik, mit fog neki mondani, milyen hírértékű dolog érte vagy hol lett megsértve. Itt két egó beszélget, de ez nem kommunikáció. A kommunikáció kapcsolódás szívtől-szívig, lélekből beszélve a fontos, minőségi dolgokról. A legtöbben csak a nagy semmit hajtogatják, hazudoznak, pletykálkodnak, magyarázkodnak, táplálkoznak az emberből az énközpontúsággal és "híreket" mondanak. A magyarázkodásnál is figyeld meg miért történik? Mert elvárnak valamit, ami nincs vagy nem lesz teljesítve. Többnyire a számonkérést előzik meg sokan a rizsázással. De minek? Legyen a válasz rövid, tömör, érthető, igen vagy nem, a magyarázkodás nem változtat semmin. Ezért húzattam ki több ismerősöm szótárjából a miértet. Az ilyen esetekben mosolygok vagy elmegyek. Szerencsére ritkán kerülök bele ebbe az energialeszívó folyamatba. A viták is azért keletkeznek legtöbb esetben,mert nem vagy ott, csak az egód vagy fájdalomtested irányít és véded a magadról alkotott képedet, hitrendszeredet. Mérlegeljük, lényeges e a mondanivalónk és próbáljuk normális hangszínben átadni azt. Én a beszédstílusomon dolgozom még; ritkán szólalok meg, de az sokszor erőteljes.

    Az ayurveda az embert egységben kezeli, miszerint a test és elme nem elválaszthatóak, nem különállóak, így befolyásolják egymást. Rávilágít, hogyan éljünk Egész-ségesen. Segít megismerni önmagunkat és a körülöttünk lévő világot, miként találjunk harmóniára önmagunkban. A világban többnyire mindenki azt hiszi, hogy az ayurveda csak az egészséges táplálkozásról, fizikai gyógyításról és ellazításról szól. Mivel ez nem így van, az ayurveda gyakorlója, valójában az önismeret, befeléfordulás útját járja, ugyan úgy a tiszta tudat elérésén, belső békén fáradozik, harmóniára törekszik a test-szellem-tudattal, hasonlóan, mint a jóga gyakorlója. Az ayurveda a jóga része, ebből erednek a tibeti tanítások és az azuri hangtál terápia is.

    Az ayurveda alapjai a Védák szent iratok, amik szanszkrit nyelven íródtak. Ezek közül kiemeltebbek a Bhagavad-gítá, melyben Krisna istenről, a világról és a lélekről beszél; az Upanisadok a 4 fő véda filozófiai értelmezése.
    A védikus irodalom legfontosabb célja a moksa, vagyis a megszabadulás a szenvedéstől, anyagi kötöttségektől az önmegvalósítás útját tárja elénk. Tehát a megvilágosodásról, szamszara-ból való kilépést tanítja. Megmutatja, hogyan teremtsük meg a földi mennyországot. Megtanítja, miként uraljuk saját és a világ energiáit, miképp váljunk isten-emberré. Sokan nem értik nyelvezetét, félreértelmezik a rengeteg szabály és kötelezettség miatt, de tudni kell megkülönböztetni a szimbolikus jelentéseket a szó szerinti értelmezéstől, mivel az emberi tudatban, elmében zajló történéseket példázzák; így rájöhet az olvasó, hogy Buddha, Patandzsali, Osho, Tolle, Adyashanti és más mesterek tanításai egy és ugyan az, csak másképp közelít az emberhez. Kinek az egyik, kinek a másik lesz értelmezhető. A jóga is ezzel foglalkozik.

    A jóga egy önismereti út, mely a test-lélek-szellem harmóniáját segíti elő. Mindenki, aki önismerettel foglalkozik, lecsendesíteni igyekszik elméjét, a belső békén munkálkodik, tudatát tisztítja különféle módszerekkel, az mind a meditáció gyakorlója. Mindegy, hogy vipassanát gyakorol vagy dzogcsent, ugyan azt a belső utat járja. A lényeg a hamis önazonosság felismerése és a hazatalálás.

    Sok embernek összeomlásra van szüksége ahhoz, hogy elkezdjen befelé figyelni és felszámolni régi szokásait, gondolatmintáit. Ez az összeomlás lehet fizikai, mentális, spirituális, egó, személyiségszintű. Sokan csak a testi betegségek jelentkezésénél döbbennek rá az egyensúly fontosságára. Az ayurveda viszont nagyon hatásos módszer a betegségből felépülésben, hisz új irányt mutat az egyénnek, mely során változtatnia kell életvitelén és gondolkodásán ahhoz, hogy eredményei tartósan jók legyenek. Innentől már az elmélyülés is adott lehet.

    Az ayurvédikus kezelések lényege a felbomlott egyensúly helyreállítása panchakarma terápiával és szükség esetén ayurvédikus fitoterapiás készítmények alkalmazásával. Minden betegség egy bizonyos vatta, pitta vagy kapha (tridósa) egyensúly felbomlásának a következménye. Az ayurvédikus orvos a prakriti (testalkat) meghatározása után kezd el csak a betegséggel foglalkozni, vagyis megkezdi az egyensúly visszaállítását panchakarmaval, ami egy belső tisztítási, méregtelenítési folyamat, melynek része a vamana karma (terápiás hányattatás), a virechana (terápiás hashajtás), az anuvasana vasti (olajos beöntés), emellett a miruha vasti (gyógyfőzetes beöntés) és a nasya karma (orron keresztül beadott gyógyanyagok). A tisztítókúra formája tehát a testalkattól függ. Ugyanakkor a testalkatnak és a dósák egyensúlyzavarának megfelelően beállíthatják a táplálkozási szokásokat is. Ezenkívül egészségmegőrzés céljából a test, szellem, lélek harmóniájának megteremtéséhez Indiában már több ezer éve alkalmazzák az ayurvedikus masszázst, mely történhet meleg, gyógynövényes olajjal (abhyanga), meleg gyógypárnákkal vagy száraz gyógynövényporral (udwarthana). Szerencsére az egészség szempontjából sokmindent megtalálunk az interneten. Gyakorolhatunk, megismerhetjük testünket és folyamatainkat és gyógyulhatunk. Én magamon kísérleteztem, hogy mire van szüksége a testemnek. Többnyire nem tanultam semmit, mint a főzést sem. Intuitíven újítgatok, hogy minél tisztább, egészségesebb étel kerüljön az asztalra. Például gyomorproblémáknál, bélgyulladásnál nagyon bevált a cocomas kókuszkrém higgítva vízzel. 3 hónapos kúra teljesen rendbetette a gyulladást és a székrekedést. Gyomorbántalmaknál, hasmenésnél, székrekedésnél, szintén bejött a birsalma. Sokan nem szeretik, de több elkészítési módnál nem lesz jellegzetes íze. A kába reggeleken jó kis serkentő a kaukázusi kefír nyers uborkaszeletekkel, mindkettő fűszerkeverékkel ízesítve. És sorolhatnám, de most nem ez a dolgom.

  • A belső munka 8 lépése

    1.
    Önmérséklet, ami nem elfojtást, hanem az energiáid irányítását jelenti; irányt szabsz az életednek, mellyel közelebb kerülsz önmagadhoz.

    5 fő minősége: erőszakmentesség, igazmondás, becsületesség, szexuális önmegtartóztatás (nem cölibátus, de hűség az élettárshoz), birtoklási vágy megszüntetése. Vagyis a tudatos cselekedetre, tudatos életre való törekvés. Patandzsali ezt jámának hívja.
    A jáma szó jelentése: halál, belső fegyelem.

    „ A jáma csak akkor lehetséges, ha tudatára ébredsz a halálnak.”
    Osho

    Ha félsz a haláltól, nem tudod az önfegyelmet gyakorolni, így az életed csak az evésről, ivásról, szexről, élvezetekről és az ösztönös dolgokról fog szólni. Ez az érem egyik oldala. Ugyanannak az energiának az aktív része. A halál pedig az inaktív rész.

    A szexuális energia a teremtő energia, kreativitás, új létrehozása, egyfajta pezsgés. De itt nincs meg a belső csend,nyugalom állapota, hanem egyfajta pozitív töltet jár át és ha képes vagy megfigyelni testedet, észre veheted, hogy az öröm és a teremtés szintjén is ott van a testedben egy feszültség, mely hasonlít a nyugtalanság, idegesség állapotához. Itt vannak vágyak, célok, hisz e nélkül nem tudsz teremteni, de a tiszta tudatú teremtés alapja a csend, üresség. Az ürességből lép elő a Teremtő szándék, mellyel csak úgy tudsz teremteni, hogy semmiképpen nem árthatsz másoknak. Ennek nincs ellenpólusa. Az elme teremtésénél mindig van ellenoldal, mert nem szívből jön, nem tiszta, hanem önös szándékok vezérelnek. Tehát itt is karmát termelünk. Ezért el kell tudnod fogadni a halált, be kell hoznod az életedbe gondolati szinten és akkor nem fogsz félni az ürességtől sem. Mi lenne, ha holnap reggel többé nem ébrednél fel? Nem lenne jobb úgy élni, hogy a halál bármikor érhetne, mert őszinte vagy önmagadhoz és másokhoz, nem kéne bánnod semmit? Nem kéne félned attól sem, mi lesz utána? Amint ráébredsz mi is a halál tulajdonképpen és többé nem féled azt, akkor tovább tudsz jutni befelé.

    2.
    Figyelem fenntartása az életben, ami egy rendszerességhez vezet. Rendszert viszel az életedbe. Megpróbálod a felkelést, étkezést, meditációt, test edzését és a lefekvést beütemezni egy időpontra, hogy ne ess szélsőségekbe. Ha minden nap 2-szer étkezel, de nagyjából ugyan abban az időszakban, akkor a test is könnyebben tud önmagáról gondoskodni, az öngyógyító folyamatok beindulnak és te is megismerheted végre a testedet. Megfigyeled, mire van szükséged és ehhez próbálsz igazodni. Felkészíted magad fizikailag arra, hogy te irányítasz, nem pedig az elméd a kifogásokkal.

    3.
    Testtartás (ászanák), ami az előzők gyakorlása nélkül nem fog menni, mert az elméd azonnal előjön a kényelmetlenség és fájdalom érzetével. Ha nem gyakorlod az önfegyelmet és a figyelmet, meditálni sem fogsz tudni, mert az elméd mindig kitalál majd valamit.
    Megtanulsz figyelni a testtartásodra és a testedben zajló energetikai folyamatokra.
    A testnek is meg kell edződnie, hogy befogadhassa a magasabb rezgésszintű energiákat.

    4.
    Pránajáma: Légzés figyelése , tudatos lélekzet, saját ritmusod megtalálása. Lélekzeted a híd kint és bent, lent és fent, test és az elme között. Visszahoz oda, ahol valójában vagy. A Most-ba. A szétszórtság összeszedetté válik. Az álmodásból felébredsz. A fáradtságnál feltöltődsz. A tudatos légzés egyben tart és tisztán. Kitisztítja tested és elméd.

    5.
    A hála, együttérzés itt válik lehetségessé. Csak akkor tudsz szívből hálás lenni, nem csak gondolatilag, amikor jelen vagy. Ha szétszórtnak érzem energiáim és nehéz oda koncentrálnom, ahol épp vagyok, akkor rögtön a tudatos légzéshez térek vissza, és megfigyelem mi az, amim van. Kívül-belül egyaránt. Gyakran elég 1-2 dologra ráfókuszálnom és máris ott a béke, hála, szeret. Az nem hála, ha fűnek-fának megköszönsz mindent illőségből. Vagy egy vita közepén találod magad és a másik hozzád vágja miért lehetnél neki hálás, mire te azt válaszolod, hogy az vagy. De ez éppen akkor nem így van. Ingerültség, harag mellett nem lesz ott a hála.

    6.
    A koncentráció lehetősége, ahol irányt adhatsz a tudatodnak, mert nem mehet bárhová, egyhegyűség. Ez lehet egy tárgy, egy pont a falon, egy fénysugár, de lehet a testeden belül egy terület, ahova koncentrálsz. Lehet egy gondolat, egy minőség is.

    7.
    A koncentrációd tárgyát is eldobod, teljes középpont állapota, itt már nincs alany és tárgy, csak az éberség marad, híd az elméd és a lelked között. Itt még megtudod állapítani hogyan érzed magad. Egység állapot. Nincs kint és bent, itt megtapasztalhatod, minden a tudatodban zajlik. A külső hangokat sem kívülről fogod érzékelni.

    8.
    Elmélyülés. Az ego teljesen eltűnik, csupán a van-ság marad. Itt nincs én érzeted, nincs semmilyen érzésed. Üresség, csend állapot. Eddig a pontig sokan eljutottunk már, de a mélységeknek több szintje van. Innen is visszalehet zuhanni egy tartós, tudatlan állapotba, ha felismerések nem történtek vagy ha ezt az állapotot menekülésnek használod. Inkább vagy így napi 5-10 órát, mint a dinamikusabb életben? Mert az itt tapasztaltakat nem tudod átültetni a mindennapokba, a gyakorlatba? Ez lenne a végső cél. A meditáció fent tartása minden cselekedetben. Ez lesz a szamádhi egyik szintje.

    Szamádhi: csúcspont, megszabadulás, nincs semmi, amit elérhetnél, hazaérés, ahol a megvilágosodás megvilágosodott.
    Mit jelent az utóbbi? Egyetlen Egy tudat van, mi ennek a tudatnak a kivetülései vagyunk. A tudat maga tiszta, intelligens, megvilágodosott, mindig volt és lesz. Amint felismerjük, hogy mindennel egyek vagyunk, mert azt a fényt látjuk mindenben és minden elme mögött, akik vagyunk, a tiszta tudat maga, akkor értjük meg, hogy megvilágosodás is egy van, nincsenek más megvilágosodottak. A tiszta tudatot az elme eltakarja, elfedi, mint egy vastag porréteg a tükröt. Valójában a tudatnak, a valós lényünknek nincs szüksége fejlődésre, sem múltra, sem jövőre, mert tökéletes. Amíg jobban ragaszkodunk az egónkhoz, a szenvedéseinkhez, mert ez megszokottá vált, addig fejleszteni kell a személyiséget, mígnem túllépi önmagát.

    „Minden szenvedés gyökere a tudatlanság.
    De nem a tudás, hanem a felébredés rá a gyógyír.
    A tudatosság hiánya önmagadnak hinni azt, ami nem te vagy.” Osho

    Ha jól megnézzük, ezek a lépések ugyan azok, mint amikor leülünk meditálni, csupán ott rövidebb időintervallumon belül vesszük ezt végig. A meditációhoz is kell önfegyelem és rendszeresség, egyenes testtartás és a többi.
    Buddha 8 ágú nemes ösvénye is nagyon hasonló: igaz ismeret, igaz akarat, igaz beszéd, igaz cselekedet, igaz élet, helyes törekvés, igaz gondolkodás, helyes elmélyülés. Ennek gyakorlása kiút a szenvedésből. Én ezeket az utakat járva kerültem egyre közelebb igaz lényemhez és folytatom, hogy mindig az legyek, Aki vagyok. Persze még nekem is vannak blokkok, amik bekapcsolhatnak és amíg emberi testben leszünk, mindig lesz is mit takarítani magunkból.

  • Miért nem teszünk fejlődésünkért?

    Kétség
    A szó jelentése a köztudatban a bizalom ellentéte. Nem bízol másokban, mivel valójában magadban sem. Ha önmagadban kételkedsz, automatikusan bizalmatlan leszel a többi ember felé. Amikor tele vagy kétellyel, határozatlan vagy, mert az elméd tele van zajjal, érvekkel. Így döntésképtelenné válsz, ami hosszabb távon magával hozza a cselekvés képtelenségét is. Sajnos évekig voltam ebben az állapotban.

    Ha kétségek gyötörnek, gondold át a lehetőségeidet és válassz. Ez a döntés nem biztos, hogy szíved igazságából fog jönni, mert ekkor az elméd magával ragad, de döntened kell. Ne várja arra, hogy amikor kitisztulsz és olyan leszel, amilyennek lenned kéne, akkor döntesz. Többször beleestem ebbe a hibába, de a tökéletes állapot nem jött el. Ezzel hónapok teltek el.
    Amint a döntést meghoztad, ne kételkedj benne, hanem zárd le és lépd meg, amit kell. Ha be kell menned valahova, ne agyalj hogyan és mit mondj, vajon mit gondolnak majd és hogy fognak rád nézni! A gondolkodás helyett csak tedd meg, mert egyébként visszafordulsz. A kétség úgy tud benned maradni, ha újra rá gondolsz. Így születik a határozatlanság. A beszédnél is figyelj erre. A hangszíneddel is tudod erősíteni és lehúzni magad. A kényeskedéssel, hápogással, bizonytalan kifejezésekkel (izé, hát, hm)azonnal összemész, így nem fognak komolyan venni, mert nem állsz ki magadért és nem vagy határozott.

    Amikor kétség, harag, félelem, aggodalom van benned, Lélegezz vagy kezdj el mantrázni. Figyeld meg honnan erednek az érzések és gondolatok? Kik táplálták beléd, kinek a gondolatai ezek? Vagy a régi emlékeidből olyan konklúziókat vontál le, melyek hitrendszerré beépülve akadályoznak? A felismeréseid sokat oldanak. Merj önmagadba nézni!

    Mi állhat még az utunkba? Talán a lustaság! Ó igen! Tudod mit kellene tenned magadért, hogyan gyakorolj és még időd is van rá, de mégse vagy képes leülni önmagaddal foglalkozni? Ez bizony lustaság.

    Lustaság
    Nem látod okát, hogy bármit is tegyél, mert úgy érzed értelmetlen, nem érsz el vele semmit. Így legalább nem is veszítesz semmit. Ahol lustaság van, ott nincs életöröm. Mit tehetsz? A tudatos lélekzet, meditáció, mantrázás, mindig kitisztít, átrezegtet, összekapcsol igaz lényeddel, így az életörömmel is. Gyakorold a hálát, azért amid van. Légy hálás a táplálékodért, a tányérért, hogy van miből és mivel megenned, a házért, ahol laksz, ruháidért, meleg vízért és mindenért. Egy gyümölcs elfogyasztása előtt hálát adsz az 5 elemnek, annak, aki megtermesztette, aki leszedte, aki feldolgozta és netán csomagolta, mert ezek voltak a feltételek ahhoz, hogy te ezt megkapd és tápláljon. Megköszönöd magadnak is, hogy megvehetted. Így az áldás energiái kitisztítják a táplálékod és nem lesz tőle fizikai problémád.

    Ha ezek nem lennének, még rosszabbul éreznéd magad. Bár, ha nem lenne fogkeféd és fogkrémed, hálás lehetsz az ujjaidért és a sóért vagy szódabikarbónáért, amivel elvégezheted a fogpucolást. Minden hiány és nélkülözés azért van, mert nem tudunk elfogadni, önmagunkat szeretni, hálásnak lenni és megbízni magunkban, vagyis az Életben. Nem én vagyok külön és az életem. Maga az élet vagyok, ami bennem van, az ölt formát kívül is. A tudatunk bősége a sok hó, eső, napsütés, falevelek hullása, az áradás, a hideg és minden, amit érzékelünk. Mivel ugyanannak az egy tudatnak a részei vagyunk, semmi nem különálló tőlünk. Ugyanaz a tudat les ki a szembejövő ember elhomályosodott vagy tiszta tekintetén keresztül. Ugyan az tapasztalja magát egy növényben, kutyában, kőzetben. Ami a te lényed magja, az van minden másban is! Láss mögé és tudsz majd hálás lenni.

    Vissza a lap elejére